Η μέθοδος αυτή μπορεί να χρησιμοποιηθεί είτε κατά τη διάρκεια του εξαμήνου είτε ως τελικός τρόπος αξιολόγησης. Χρησιμοποιείται το εργαλείο “Εργασίες” του exams.eclass. Καθορίζεται αυστηρά η μορφή του παραδοτέου, η καταληκτική ημερομηνία παράδοσης, το μέγεθος (αριθμός λέξεων/ σελίδων), είδος αρχείου, τρόπος αναφοράς στη βιβλιογραφία, κριτήρια αξιολόγησης, κλπ. Θα πρέπει να αποφεύγεται η κατάθεση σκαναρισμένων εγγράφων (εικόνας) ώστε να μπορεί να γίνει έλεγχος λογοκλοπής. Η μέθοδος αυτή επιτρέπει σύνθεση των γνώσεων που αποκτήθηκαν και ενθαρρύνει την παραγωγή προσωπικού λόγου, ενθαρρύνει τη χρήση βιβλιογραφίας, ενώ μειώνει το άγχος, καθώς δεν υπάρχει πίεση χρόνου. Παρέχεται η δυνατότητα ελέγχου λογοκλοπής μέσω Turnitin. Μειονέκτημα της μεθόδου αυτής είναι ότι δεν διασφαλίζεται ότι η εργασία εκπονήθηκε από τον ίδιο τον εξεταζόμενο. Συνεπώς για την διασφάλιση του αδιάβλητου της εξέτασης προτείνεται να δημιουργηθεί κατάλογος θεμάτων εργασιών από τον οποίο οι φοιτητές θα επιλέγουν το θέμα που θα αναπτύξουν και συστήνεται η μέθοδος αυτή να συνδυαστεί με προφορική εξέταση (σενάριο Α).